γουστάραμε..


















Πρώτοι οι Έλληνες στην μαθητική Ολυμπιάδα
Διαβάσαμε και χαρήκαμε γιατί εντοπίσαμε και τον συμπατριώτη μας Αθηναγόρα Σκιαδόπουλο από τη Ρόδο! Πάντα τέτοια.


Αναλυτικότερα αναδημοσιεύουμε:

"Πολλές ήταν οι διακρίσεις που σημείωσαν Έλληνες φοιτητές στην Ετήσια Μαθηματική Ολυμπιάδα των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στην Οχρίδα.

Το υπουργείο Παιδείας με δελτία τύπου του έδωσε τα συγχαρητήρια του στον Αθηναγόρα Σκιαδόπουλο που κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στην Ολυμπιάδα Μαθηματικών. Όπως γράφει το Υπουργείο πρόκειται για το αποκορύφωμα μίας σειράς διακρίσεων του Ρόδιου φοιτητή του ΕΜΠ και το υπουργείο τον συγχαίρει θερμά και του εύχεται ολόψυχα λαμπρή σταδιοδρομία και ακόμη σπουδαιότερα επιτεύγματα.

Επίσης το υπουργείο εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών για την πρώτη θέση που κατέκτησε στην Ετήσια Μαθηματική Ολυμπιάδα των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ιδιαιτέρως συγχαίρει τους πέντε φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών: τον Κ. Τσίνα, που ήρθε 2ος στην ατομική κατάταξη, τον Φ. Ανδριόπουλο που ήρθε 3ος, τον Χ. Τσαμπασίδη και τον Κ. Ψαρομήλιγκο που ισοβάθμησαν στις θέσεις 6 και 7, και τον Μ. Σαράντη που κατετάγη στην 10η θέση. Το υπουργείο ευχαριστεί τους φοιτητές και τους εύχεται να εξακολουθήσουν να τιμούν τη χώρα μας με παρόμοιες διακρίσεις.

Δεν είναι όμως οι μοναδικοί φοιτητές που διακρίθηκαν καθώς μετάλλια είχαμε για φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Σε ανακοίνωσή του το ΕΚΠΑ αναφέρεται στην επιτυχία των φοιτητών του γράφοντας ότι την πρώτη θέση κατέκτησε το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με τέσσερα χρυσά μετάλλια και ένα αργυρό στην Ετήσια Μαθηματική Ολυμπιάδα των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης SEEMOUS (South-Eastern European Mathematics Olympiad for University Students). Πιο συγκεκριμένα τέσσερις φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών πήραν χρυσά μετάλλια: ο Κ. Τσίνας ήρθε 2ος στην ατομική κατάταξη, ο Φ. Ανδριόπουλος 3ος, οι Χ. Τσαμπασίδης και Κ. Ψαρομήλιγκος ισοβάθμησαν στις θέσεις 6 και 7. Επιπλέον ένα αργυρό μετάλλιο κατέκτησε ο φοιτητής του Τμήματος Μ. Σαράντης (10η θέση). Έτσι, το Ε.Κ.Π.Α. κατέλαβε την πρώτη θέση στην συνολική κατάταξη των Πανεπιστημίων που συμμετείχαν, ενώ η χώρα μας κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατάταξη των χωρών που συμμετείχαν. Εκτός από τους φοιτητές του Ε.Κ.Π.Α., χρυσό μετάλλιο πήρε και ο φοιτητής του Ε.Μ.Π. Α. Σκιαδόπουλος. Συνοδός της ομάδας ήταν ο υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μαθηματικών και παλαιός νικητής μαθητικών και φοιτητικών μαθηματικών διαγωνισμών Σ. Μπραζιτίκος.

Ο διαγωνισμός SEEMOUS (South-Eastern European Mathematics Olympiad for University Students) είναι ένας ετήσιος μαθηματικός διαγωνισμός που ξεκίνησε το ακαδημαϊκό έτος 2006-07, στον οποίο συμμετέχουν πρωτοετείς και δευτεροετείς προπτυχιακοί φοιτητές. Οι φοιτητές διαγωνίζονται μια ημέρα σε τέσσερα προβλήματα, τα οποία είναι μεταφρασμένα στη γλώσσα του κάθε διαγωνιζόμενου και αφορούν την ύλη βασικών μαθημάτων που διδάσκονται στα δύο πρώτα έτη σπουδών σε Τμήματα Μαθηματικών. Κάθε χρόνο παραδίδονται μαθήματα προετοιμασίας στους ενδιαφερόμενους φοιτητές από μέλη Δ.Ε.Π. του Τμήματος Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α. και της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Ε.Μ.Π. Τα τελευταία χρόνια στη διδασκαλία των μαθημάτων συμμετέχουν ενεργά και φοιτητές που είχαν διακριθεί σε παλαιότερους διαγωνισμούς. Τα μαθήματα ξεκινούν κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου, ενώ τον Ιανουάριο γίνεται διαγωνισμός για την επιλογή της εξαμελούς Εθνικής ομάδας. Εκτός από την Εθνική ομάδα, ομάδες στέλνουν και τα Πανεπιστήμια ξεχωριστά. Το Τμήμα Μαθηματικών του Ε.Κ.Π.Α. είχε διακρίσεις κάθε χρονιά στην έως τώρα δεκαετή σχεδόν πορεία του θεσμού. Φέτος όμως είχαμε μια συγκριτικά καλύτερη επίδοση.

Οι διακρίσεις αυτές δείχνουν την ποιότητα του έργου που επιτελείται και την υψηλή επιστημονική στάθμη του Τμήματος Μαθηματικών, της Σχολής Θετικών Επιστημών και του Ε.Κ.Π.Α. γενικότερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος χώρες με πολύ μεγάλη παράδοση σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Η μεγάλη αυτή επιτυχία αποτελεί αναμφίβολα μια ένεση αυτοεπιβεβαίωσης και αισιοδοξίας ενάντια στην διαρκή εθνική κρίση και ενάντια στα αρνητικά στερεότυπα που προβάλλονται στην κοινή γνώμη για το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

πηγή: http://www.alfavita.gr/


ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ










Παρίσι, Γαλλία
«Ρόδος: Ένα ελληνικό νησί στις πόρτες της Ανατολής», είναι η νέα μεγάλη έκθεση του Μουσείου του Λούβρου που ανοίγει αύριο, Παρασκευή, τις πύλες της για το κοινό, και θα διαρκέσει έως τις 9 Φεβρουαρίου του 2015.
Σε μπλε φόντο, η μεγάλων διαστάσεων αφίσα στην πρόσοψη του μουσείου, με το απείρου κάλλους μυκηναϊκό ρυτό, κωνικό αγγείο για χοές, προσκαλεί τους Παριζιάνους για μια πρωτόγνωρη εμπειρία.
«Θελήσαμε να προσελκύσουμε το κοινό μας να ανακαλύψει μια άγνωστη για τους πολλούς αρχαιολογική περιπέτεια, που ξεκίνησε τον 19ο αιώνα», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η γαλλίδα έφορος του Λούβρου, ειδικευμένη στα ελληνικά κεραμικά και υπεύθυνη για την έκθεση, Αν Κουλιέ.
«Θελήσαμε να δώσουμε στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη Ρόδο, σταυροδρόμι των πολιτισμών και γη των συναλλαγών, όπου απ' όλες τις γωνιές του κόσμου, έφθαναν τα πάντα στο νησί αυτό. Να δείξουμε, επίσης, τους επηρεασμούς που δέχθηκε ο ροδιακός πολιτισμός», πρόσθεσε η κ. Κουλιέ.
«Η ιδιαίτερη σημασία που έχει δοθεί στην έκθεση, οφείλεται στο ότι για πρώτη φορά οργανώνεται παγκοσμίως μια έκθεση αποκλειστικά για τη Ρόδο, για την υλοποίηση της οποίας συνεργάσθηκαν τέσσερα ευρωπαϊκά μουσεία», εξηγεί από πλευράς της, η ελληνίδα επίτιμος διευθύντρια Αρχαιοτήτων του Μουσείου της Ρόδου Μελίνα Φιλήμονος.
Τα μουσεία που συμμετέχουν είναι: το Βρετανικό Μουσείο με 80 αρχαιολογικά ευρήματα, το μουσείο της Κοπεγχάγης με 30 ευρήματα, το Λούβρο με 120, και το μουσείο της Ρόδου με 150.
Ο χρονολογικός ορίζοντας της έκθεσης καλύπτει μια χιλιετία, από τον 15ο έως τον 5ο αιώνα πχ.
«Πρόκειται, δηλαδή» εξηγεί η κ. Φιλήμονος, «για τη μυκηναϊκή περίοδο, την ύστερη εποχή του χαλκού, τη γεωμετρική και την αρχαϊκή περίοδο. Στις τελευταίες αυτές περιόδους, η Ρόδος ήταν χωρισμένη σε τρεις πόλεις- κράτη: Τη Λίνδο, την Ιαλυσό και την Κάμειρο. Με την έκθεση δίνεται η ιστορία των ευρημάτων των ανασκαφών πριν από την ίδρυση της σημερινής πόλης της Ρόδου».
Η έκθεση ευρίσκεται στην πτέρυγα «Ρισελιέ» του Λούβρου, στη δε παρουσίαση των ευρημάτων η έφορος Αν Κουλιέ, έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία σε αυτά που μαρτυρούν τους επηρεασμούς της Ανατολής και δείχνουν τη Ρόδο ως σταυροδρόμι ανάμεσα σε Ελλάδα και Ανατολή. «Η άποψη αυτή είναι πολύ σημαντική για μας», εξήγησε η κ. Κουλιέ.
«Γι' αυτό και σκηνογραφικά αποφάσισα να τοποθετήσω στο κέντρο της αίθουσας μια μεγάλη βιτρίνα- εκθετήριο, ορατή από την είσοδο. Τα ευρήματα που εκτίθενται στη βιτρίνα αυτή, προέρχονται από την Αίγυπτο, τη Συρία, την Παλαιστίνη, από την αρμενική πόλη Ουραρτού, από το βασίλειο των Αχαιμενιδών στην Περσία σημερινό Ιράν, από την Ερυθρά θάλασσα».
Ανάμεσά τους και κοσμήματα εξαιρετικής ομορφιάς από κράμα χρυσού και αργύρου.
Παράλληλα, ένα σύστημα βίντεο δείχνει τον τρόπο με τον οποίο δούλευαν τα μέταλλα αυτά οι τεχνίτες της εποχής.
Για τους αρχαιολόγους, η έκθεση του Λούβρου θεωρείται ότι πρόσφερε «ένα μεγάλο επιστημονικό κέρδος, γιατί δόθηκε η ευκαιρία σε Βρετανούς, Γάλλους και Δανούς να μελετήσουν τα αρχεία της Ρόδου», σημειώνει η κ. Φιλήμονος.
Σημειώνεται ότι οι Βρετανοί προκήρυξαν μια υποτροφία για τη μελέτη των αρχείων και των ημερολογίων του 19ου αιώνα.
Για τη Ρόδο, το μεγάλο κέρδος είναι ότι θα εκδοθεί ο επιστημονικός κατάλογος με όλα τα ευρήματα που εκτίθενται, πράγμα σημαντικό, γιατί πολλά από αυτά ήταν έως τώρα αδημοσίευτα.
Χορηγοί που συνέβαλαν στην υλοποίηση της έκθεσης στο Λούβρο είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η γαλλική εταιρία Louis Vuitton και η γαλλική φαρμακευτική IPSEN.
πηγή:
http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231363533





Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου (Ζάκυνθος, 1801-1832). Μία από τις πρώτες Ελληνίδες συγγραφείς. 

Με αφορμή το απόσπασμα απο την αυτοβιογραφία της ψάξαμε λίγο περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή της. Μας έκαναν εντύπωση πολλά μα πάνω από όλα η δύναμη της μέσα στην απόλυτη μοναξιά της ζωής της, χωρίς συμπαράσταση και επικοινωνία..

























Οι γονείς της,Φραγκίσκος Μουτζάν και Αγγελική Σιγούρου, προέρχονταν από δύο από τις παλιότερες αριστοκρατικές οικογένειες της Ζακύνθου. Η Μουτζάν από μικρή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την μάθηση και τα γράμματα και παρόλο που η εκπαίδευσή της ήταν περιορισμένη (είχε κατ’ οίκον δασκάλους τρεις κληρικούς), η ίδια με προσωπική μελέτη απέκτησε γνώσεις της αρχαίας ελληνικής, της ιταλικής και της γαλλικής γλώσσας. Παράλληλα επιδιδόταν στο γράψιμο ποιημάτων, θεατρικών έργων στα ελληνικά και τα ιταλικά και μεταφράσεων από την αρχαία ελληνική γραμματεία και επιθυμία της ήταν να μην παντρευτεί, αλλά να αφοσιωθεί στην μελέτη και την συγγραφή. Εξαιτίας των αντιρρήσεων της οικογένειάς της αντιπρότεινε να κλειστεί σε μοναστήρι ή να αποσυρθεί σε μία κατοικία της οικογένειας στην ύπαιθρο, όμως και αυτές οι επιθυμίες της δεν γίνονταν δεκτές από τους δικούς της. Μπροστά στην προοπτική να παραμείνει ανύπαντρη και να κατοικεί με τους γονείς της χωρίς να έχει το δικαίωμα να βγαίνει από το σπίτι, αποφάσισε να φύγει κρυφά από το νησί, αλλά μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα επέστρεψε χωρίς να την αντιληφθεί κάποιο μέλος της οικογένειάς της και τελικά αναγκάστηκε να υποχωρήσει και δεχτεί την επιθυμία των δικών της να παντρευτεί. Η ανεύρεση γαμπρού στηνΖάκυνθο ήταν ιδιαίτερα δύσκολη και γι’ αυτόν τον λόγο ο θείος της πρότεινε να ταξιδέψουν στην Ιταλία όπου θα ήταν πιο εύκολο να βρεθεί σύζυγος για την Ελισάβετ και την αδερφή της, που ήταν και αυτή σε ηλικία γάμου, όμως το ταξίδι δεν έγινε εξαιτίας μιας ασθένειας του πατέρα της. Εν τω μεταξύ βρέθηκε υποψήφιος σύζυγος, ο Νικόλαος Μαρτινέγκος, ο οποίος όμως καθυστερούσε την επισημοποίηση της γαμήλιας συμφωνίας με συνεχείς διαπραγματεύσεις για το ύψος της προίκας, αλλά τελικά ο γάμος τελέστηκε μετά από 16 μήνες, το καλοκαίρι του 1831. Η Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου πέθανε στις 9 Νοεμβρίου του 1832, δύο εβδομάδες μετά την γέννηση του γιου της.


πηγή: http://el.wikipedia.org/



Η σκάλα της ζωής του άνδρα και της γυναίκας



















Τα εντοπίσαμε στο γραφείο του διευθυντή και μας κίνησαν την περιέργεια. Σερφάραμε και βρήκαμε τα ακόλουθα:



Η σκάλα της ζωής του άντρα



Η λαϊκή αυτή ζωγραφιά που συναντούσαμε κυρίως σε ταβέρνες συμπυκνώνει ολόκληρη την ιδεολογία μιας ανδροκρατικής κοινωνίας. Στη βάση αυτής της κλίμακας, στο κεντρικό σημείο, υπενθυμίζεται ο καταστροφικός ρόλος της Εύας. Η γυναίκα, σύζυγος και μητέρα, συντροφεύει τον άντρα μόνο στα δύο από τα εννέα σκαλιά της ζωής του. Το αντιθετικό ζευγάρι που σχηματίζουν τα φύλα δεν είναι το μόνο. Ο άντρας διακρίνεται σε νέο και γέροντα, σε παραγωγικό και μη. Η παραγωγικότητα είναι εκείνη που καθορίζει και την κορύφωση της αντρικής ζωής στο ψηλότερο σκαλοπάτι της: γύρω στα 40 με 50 είναι η ηλικία της απόλυτης επαγγελματικής επιτυχίας.



Κόρη-Γυναίκα-Μητέρα



Μέσα από τις προσωπικές της σημειώσεις, η συγγραφέας περιγράφει την άλωση μιας ζωής ήδη από τη γέννησή της. Το κοριτσάκι που η μητέρα του το έχει για κουκλάκι της, που η κοινωνία του έχει ήδη γράψει το ρόλο που θα κληθεί να παίξει. Δοκιμάζοντας τα ψηλά τακούνια, μαθαίνοντας τις δουλειές του σπιτιού, προβάροντας τη θηλυκότητα. Βγαίνοντας «πρόβατο στους λύκους» με την ενηλικίωση, έχοντας άγνοια του εαυτού της. Ώσπου να υποδυθεί τελικά τον προκαθορισμένο ρόλο.


πηγή: http://www.archaiologia.gr/

Μας ταξίδεψε σήμερα (19-11-2014) αυτή η δημοσίευση:

Magnify Image
  Royal Tiger, 1829 Eugène Delacroix 


Magnify Image

Odalisque in Grisaille, ca. 1824–34 Jean Auguste Dominique Ingres


Magnify Image

Chassériau, Théodore | Dance of the Kerchiefs. 


Ο Οριενταλισμός στην τέχνη αποτέλεσε ένα καλλιτεχνικό ρεύμα που άκμασε κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και συνέχισε την παρουσία του, με τα χαρακτηριστικά που τον καθιέρωσαν, μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον -η ολοένα και αυξανόμενη διεθνής βιβλιογραφία είναι αποκαλυπτική- ειδικά κατά τις τελευταίες δεκαετίες στη Δύση, δεδομένου ότι πολλά κράτη της Ανατολής έχουν αποκτήσει πλέον την ανεξαρτησία τους επιτρέποντας την πιο ανώδυνη πλέον μελέτη του αποικιοκρατικού παρελθόντος τους. Στη ζωγραφική, με την οποία συνδέθηκε περισσότερο ο όρος -καθώς και με την αρχιτεκτονική, τη μουσική και τη γλυπτική-, οι καλλιτέχνες που ενεπλάκησαν ήταν κυρίως Γάλλοι και Άγγλοι, και δευτερευόντως άλλες εθνικότητες, όπως Γερμανοί, Ιταλοί και Αμερικανοί.   

πηγή: www.lifo.gr

Μας άρεσε σήμερα (12-11-2014) αυτή η είδηση:

Eκεί που όλοι νόμιζαν ότι όλα έχουν τελειώσει, η αρχαιολογική σκαπάνη στον τύμβο της Αμφίπολης επιφύλασσε εντυπωσιακά ευρήματα: Η διεπιστημονική ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη και η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, ανακοίνωσαν την Τετάρτη πως κάτω από το δάπεδο του τρίτου θαλάμου βρέθηκαν κιβωτιόσχημος τάφος και σκελετός νεκρού.







Όπως προκύπτει από τα νεώτερα στοιχεία, οι αρχαιολόγοι βρίσκονται μπροστά σε ένα μνημείο αφηρωϊσμένου νεκρού, δηλαδή θνητού στον οποίον αποδόθηκαν λατρευτικές τιμές από την κοινωνία της εποχής του, και μιας εξέχουσας προσωπικότητας, αφού μόνο έτσι εξηγείται η κατασκευή αυτού του μοναδικού ταφικού συγκροτήματος.

πηγή:in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου